Ex Amino's Blogg!
  • Blogg
  • Blogg Tidigare Kullar
    • Angel Of -Kullen
    • Born to be - Kullen
    • Created By - Kullen
    • Dance-Kullen
    • Enchanted By - Kullen
    • Fighting For-Kullen
    • Guardian Of - kullen
    • Honouring - Kullen
    • I Am - Kullen
    • Just Believe - Kullen
    • Knowledge Is - Kullen
    • License To - Kullen
    • Miss Queen - Kullen
    • Nothing But - Kullen
    • Out Of - Kullen
  • Tillbaka till hemsidan!

Valpar på gång..

3/26/2018

0 Kommentarer

 
i Nellies mage, ja nog är det så allt! :D I helgen var Nellie hemma hos oss på besök och vi har också träffat flera intresserade av vår ras samt valpspekulanter. Känns så roligt att vi äntligen ska få smått igen i vårt hus!! Fick veta av hennes ägare att hon redan i förra veckan hade gått upp 1.1kg och att hon fortfarande äter med god aptit. Vi hann inte med att ta några mått men ska göra det när vi ses igen till helgen. Inte för att måtten spelar någon roll så, men det är vi som mer tycker att detta är roligt att följa.
​Vi stod över träffen i Brandalsund denna gång, för vi vågar inte dra iväg på sådana evenemang med våra hundar nu när det närmar sig med att Nellie ska flytta hem till oss.  
​Det blir inget längre denna gång, utan vi bjuder på någon bild som lyckades bli taget med mobilen. Damen är inte så förtjust i att ställa upp för fotografering. Nu ska vi fortsätta att njuta av vårsolen!
​GLAD PÅSK önskar vi er alla!
Picture
Picture
0 Kommentarer

Vårkänslor..

3/18/2018

0 Kommentarer

 
ja det fick man allt under denna helg då solen visat sig och det har värmt riktigt gott i solen! Men snön är långt ifrån borta men förhoppningsvis har snart isen på gångvägarna smält bort så att man kan gå promenader utan att vara rädd för att halka. 
I mitten av veckan som var så åkte Jennifer och träffade Nellie, och hon visar tecken på dräktighet helt klart! Så gosig, tigger, kräktes och ville inte äta när det gått 3v från parning, men äter nu bättre igen. Redan ökat i omfång både fram och bakre delen av mage trots bara 4v sedan parning. Dock vågar vi inte ropa hej än då vi varit med om några tikar som gått tomma fast lyckade parningar, men vi skulle bli väldigt förvånade om det inte är valpar. Jennifer är nu bortrest några dagar, men till nästa veckoslut ska vi träffas igen då Nellie kommer hem till oss och då har det gått 5v sedan parning och då brukar bukomfånget börja att synas Här är bilder från senast när Jennifer var där, och hon förstod inte riktigt varför hon inte fick följa med henne hem, gosfian <3 
Picture
Picture
Ja tiden går verkligen fort, i veckan blir Biggie hela 5 månader! Han är hos oss 4 dgr i veckan just nu då vi har lovat att hjälpa Angelica och Tomas under några veckor. Har försökt att fånga honom på bild, men det är inte lätt! När han väl är vaken ska det lekas och busas hela tiden. Det gäller att försöka hjälpa både honom och unghundarna i huset att inte alltid busa utan att faktiskt kunna ligga bredvid varandra och koppla av, för en valp behöver mycket vila. Men det fungerar mycket bra och dom lyssnar när man väl säger till. Men vissa stunder måste man ha massa tålamod. Han har tappat nästan alla valptänder och det har märkts att det kliat en massa då det inte finns en hel leksak kvar här i huset :) 
Picture
Picture
Picture
Picture
För er som är intresserade av att få veta mer om rasen och aldrig träffat några, glöm inte att ta tillfälle i akt att hänga med på Eurasierträffen som arrangeras i Södertälje nu på lördag 24 mars!  Mer info finner du på vår förstasida av hemsidan. 
Ha en fin vecka!
0 Kommentarer

Snöigt värre...

3/4/2018

0 Kommentarer

 
Ja vi som nästan trodde och hoppades att våren stod och väntade runt hörnet var väl minst sagt oförberedda på att få ca 40 cm snö här under veckan. Det har blivit en hel del skottande men hundarna är så glada. Jisses så dem älskar detta väder, dem vill ju knappt vara inne! Ute och busa i snön är det bästa som finns just nu enligt dem. Lille herr Biggie ja han försvann i snön, såg riktigt kul ut men han kämpade på för att hinna i fatt dom stora hundarna :) Det var några år sedan vi fick så här mycket snö i Stockholm, men det är så härligt när det väl blir så. Lyser upp ordentligt och riktigt vackert är det. Nu får vi bara hoppas på att kylan håller  sig så att snön får bestå, för slask det kan vi gärna vara utan.

Jennifer blev akut dålig förra helgen och fick vistas på sjukhus hela helgen så vi var tyvärr tvungna att ställa in lite besök av valpintresserade, som tur var så förstod alla varför vi fick ställa in med så kort varsel och vi får planera in nya besök. Det är ett otroligt stort tryck på att få träffa vår ras, dock kan man inte ta hem alla utan då känns det roligt när det arrangeras träffar runt om dit man kan hänvisa dom som aldrig tidigare träffat vår fantastiska ras. 

Vi hoppas så på att det är valpar i Nellies mage, det är ca 2v sedan parning. Hon äter med god aptit, är glad och mycket kelig. Vi hoppas att detta är ett bra tecken. Så vi fortsätter hålla tummarna hårt för smått <3 Med det sagt får ni njuta av lite härligt härliga bilder på hundarna från både utomhus i snön likväl som inne i värmen. Ja även någon bild på Nellie fick det bli. Ha en fortsatt fin söndagskväll!
0 Kommentarer

    Ex Amino's Blogg

    Välkomna till vår blogg!
    Där vi delar med oss av händelser som rör kenneln, hundarna och livet.
    - På flikarna ovan hittar ni länkar som leder er till respektive kull's egna blogg under perioden från parning-flytt.

    www.examinos.se

    Mars 2026
    Februari 2026
    Januari 2026
    November 2025
    Oktober 2025
    September 2025
    Februari 2025
    September 2024
    Maj 2024
    April 2024
    Mars 2024
    December 2023
    September 2023
    Juli 2023
    Juni 2023
    Maj 2023
    April 2023
    Mars 2023
    Februari 2023
    Januari 2023
    December 2022
    November 2022
    Oktober 2022
    September 2022
    Maj 2022
    April 2022
    Mars 2022
    Januari 2022
    December 2021
    November 2021
    September 2021
    Mars 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augusti 2020
    Juni 2020
    Maj 2020
    Mars 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augusti 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Maj 2019
    April 2019
    Mars 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    September 2018
    Augusti 2018
    Juli 2018
    Juni 2018
    Maj 2018
    April 2018
    Mars 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    December 2017
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augusti 2017
    Juli 2017
    Juni 2017
    Maj 2017
    April 2017
    Februari 2017
    Januari 2017
    December 2016
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augusti 2016
    Juli 2016
    April 2016
    Mars 2016
    Februari 2016
    Januari 2016
    December 2015
    November 2015
    Oktober 2015
    September 2015
    Juli 2015
    Juni 2015
    Maj 2015
    April 2015
    Mars 2015
    Februari 2015
    Januari 2015
    December 2014
    November 2014
    Oktober 2014

    RSS-flöde

    Letar du efter gamla blogginlägg från Oktober 2014 och bakåt i tiden hittar du vår förra blogg här!
Driven av Skapa din egen unika webbplats med anpassningsbara mallar.