Ex Amino's Blogg!
  • Blogg
  • Blogg Tidigare Kullar
    • Angel Of -Kullen
    • Born to be - Kullen
    • Created By - Kullen
    • Dance-Kullen
    • Enchanted By - Kullen
    • Fighting For-Kullen
    • Guardian Of - kullen
    • Honouring - Kullen
    • I Am - Kullen
    • Just Believe - Kullen
    • Knowledge Is - Kullen
    • License To - Kullen
    • Miss Queen - Kullen
    • Nothing But - Kullen
    • Out Of - Kullen
  • Tillbaka till hemsidan!

Ex Amino's Kennelträff 2016 = En Succé

8/28/2016

1 Kommentar

 
Igår gick den årliga kennelträffen av stapeln och det blev som tidigare år, en riktig succé!
​Idag är vi och hundarna riktigt trötta vilket jag tror många andra är också :) 
Vi höll till på Haninge Brukshundsklubb i år och hade ett schema klart med aktiviteter, föreläsningar, fika och en massa kul!  Vädret var verkligen med oss även i år, det var lite blåsigt men solen värmde gott.

Dagen till ära så hade vi bjudit in Fanny Modig som är hundinstruktör (Modiga hundar) som höll i introduktion i Nose work, mycket spännande och kul hundsport! Många kände inte till sporten och att man dessutom kan tävla i det. Men detta är också något som man faktiskt kan använda som enbart en mycket bra aktivitet för sin hund och det var många som fastnade för det. 
Picture
Picture
Hundar och ägare var uppdelade i 3 lag som roterade runt bland stationerna. Medans några utövade nose work ute, så gick de andra lagen på tipspromenad alternativ var inne i klubbstugan och lyssnade på Jennifer. Jennifer föreläste lite i första hjälpen-bra att kunna/känna till. Bla fick man lära sig ta pulsen på sin hund, lägga tassbandage.., detta var mycket lärorikt och uppskattat. Jennifer fick höra några gånger att deras hund måste vara död, för där fanns ingen puls! :D 
Picture
Picture
Sedan hade vi ett lunch uppehåll med mycket mingel, och hundarna kopplade av efter förmiddagens aktiviteter. 
Picture
Picture
Picture
Picture
Till eftermiddagen var det dags för tävling lagen emellan, vi hörde mycket skratt, teamwork och även HEJA lag..! HEJA lag..! Mycket kul att se sammarbete mellan lag, samt mellan förare och hund :D
Gren 1, gå slalom med hunden med gotte utlagt längs banan som hunden inte skulle äta.
Picture
Gren nr 2, samma som ovan fast en apelsin under hakan på matte/husse
Picture
Picture
Picture
Picture
Och sist men inte minst, gren 3. Här skulle förare och hund ta sig över eller under ett hinder, runda en kona och ta sig över eller under hindret tillbaka och här var skratten många!! :D
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Sen hade vi föreläsning av Jennifer för alla i klubbstugan om magomvridning då vi anser att det är bra att öka medvetenheten kring denna sjukdom som ibland drabbar vår ras. Många bra frågor ställdes efteråt och ytterligare en uppskattad föreläsning var tillända. 

Vi hade också prisutdelning i klubbstugan och man hörde tydligt hur hundarna sov, drömde och slappnade av efter dagens aktiviteter <3 Vinst i den hedersnämnda lagtävlingen blev det till lag 1 där hundarna, Xero, Fille, Aros, Idun och Kaley deltog. Grattis igen till er! 
Tipspromenaden vanns av Xero och Majsan! 

Nytt för i år var ett Diplom för ÅRETS EX AMINO'S. Vi ser vad alla våra valpköpare gör för sina hundar och man blir så stolt över det och vill med detta diplom visa och uttrycka vår tacksamhet. Inte bara dom som tävlar, utan faktiskt tränar, kämpar med kanske ett specifikt beteende etc etc. Årets Ex Amino¨s are var dessvärre inte på plats, så jag tror att det kommer och bli en mycket glad överraskning när det landar i vederbörandes brevlåda! :)

På kvällen var vi några som fortsatte att umgås hemma hos oss med grillning, massa bus för hundarna (12 hundar) och ännu fler skratt!

Men till er ALLA, TACK för att ni alla gjorde den här dagen till det bästa den kunde bli <3 Ni alla kämpade på med era hundar, ni hade kul, vi hade kul, och tillsammans är vi ett helt underbart gäng med våra hundar!! Tillsammans är vi Ex Amino's familjen och vi är stolta och glada över er alla!

Vi ser redan fram emot nästa års träff! //Madeleine - Jennifer - Peter
Picture

Vi tackar er för att Ex Amino's Kennelträff 2016 blev så bra!

1 Kommentar

Så det kan gå... :D

8/13/2016

0 Kommentarer

 
Så börjar sommaren att lida mot sitt slut, alla i familjen har nu haft sin semester och snart börjar skolan åter för Fredrik. Vi har haft en bra sommar tillsammans med vänner och familj!

Förra helgen tog vi färjan över till Gotland tillsammans med Yvonne och med hundarna Xero och Zamina. Ja för visst var det dax för utställning! Vi hade en supertrevlig helg tillsammans och även med vänner vi har som bor på Gotland. På lördagen så var det dags för första utställningen och denna dag så ställdes Zamina endast då vi hade lite kommunikationsproblem och missade anmäla Xero till denna dag :P Sånt som kan hända när det sker massa annat skoj i livet <3
Zamina fick en väldigt fin kritik från domaren men hon behöver växa på sig samt komma ifrån sin lilla spökålder. På kvällen blev vi bjudna på middag hos Andrei, Jannika och Oliver som är väldigt förtjust i hundarna. Det bästa Oliver visste var att få ge dem godis <3 
Picture
På söndagen var det igen dags för utställning där Zamina fick som på lördagen toppenkritik men behöver mogna.
Xero däremot blev 1 bästa hane med CERT, CACIB och blev sedan även Bäst i rasen :D Ringsekreteraren som vi hade denna dag var fantastisk! Vilket engagemang han hade i sitt jobb!! Han var tydlig, trevlig och glad vilket gjorde att även om man var i ringen eller ringside så hördes han tydlig och kom med glada hejarop :)
Picture
Efter utställningen så åkte vi runt lite på Gotland innan vi skulle med färjan som inte gick hem förrns 22,30 och vi begav oss dels till Tofta strand där jag, Jennifer bjöd på det mest härliga skratt i bekostnad på vad mamma gjorde ;) Hon skull nämligen låta Xero bada och beger sig ner mot stranden och detta mina vänner ska ni vara glada att kameran hängde runt halsen, för självklart hann jag dokumentera det hela... När hon kliver rakt mot vattnet och hinner inte ens blinka innan hon står och det ser ut så här! Så det kan gå ;D
Picture
Det ni mina vänner! Först sa jag inte så mycket mer än att jag försökte hålla mig från skratt medans Yvonne skulle hjälpa mamma upp, ja ni förstår sekunder av olidlig pina av att jag bara vill skratta men håller mig för mamma är inte så lycklig för stunden... Men när hon väl kommer upp så kan jag inte hålla mig! Jag bryter ut i ett sånt skrattanfall att jag tror hela Gotland hörde mig, för det var så hysteriskt roligt då jag innan ifrågasatte om hon verkligen skulle gå så långt ner med Xero till vattnet :D Haha svårt att återberätta ett sådant roligt ögonblick men försök att höra mitt skratt och hur kul vi hade åt detta ;)
Vi fick bege oss till Ica Maxi och köpa mamma ett par foppatofflor då hennes var dränkta i sand... Ni kanske förstår varför ;)

Vi tog oss sedan mot båten och hundarna var trötta och vi var trötta, vi kom fram i hamnen i Nynäshamn kl 01,40 på natten och åkte sedan förbi Majsan och lämnade av Xero där vi möttes av en mycket glad och stolt matte <3 Ja ni förstår att vi hade en kanonbra helg och nog var vi allt lite trötta på måndagen.
Under helgen var vi och tittade på raukar och tog lite bilder på hundarna! Lejonprins och Lejonprinsessa kan man kalla dem!
Picture
Picture
Med detta önskar vi er en fortsatt trevlig helg och nu ser vi fram emot kennelträffen om två helger!
0 Kommentarer

    Ex Amino's Blogg

    Välkomna till vår blogg!
    Där vi delar med oss av händelser som rör kenneln, hundarna och livet.
    - På flikarna ovan hittar ni länkar som leder er till respektive kull's egna blogg under perioden från parning-flytt.

    www.examinos.se

    Mars 2026
    Februari 2026
    Januari 2026
    November 2025
    Oktober 2025
    September 2025
    Februari 2025
    September 2024
    Maj 2024
    April 2024
    Mars 2024
    December 2023
    September 2023
    Juli 2023
    Juni 2023
    Maj 2023
    April 2023
    Mars 2023
    Februari 2023
    Januari 2023
    December 2022
    November 2022
    Oktober 2022
    September 2022
    Maj 2022
    April 2022
    Mars 2022
    Januari 2022
    December 2021
    November 2021
    September 2021
    Mars 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augusti 2020
    Juni 2020
    Maj 2020
    Mars 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augusti 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Maj 2019
    April 2019
    Mars 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    September 2018
    Augusti 2018
    Juli 2018
    Juni 2018
    Maj 2018
    April 2018
    Mars 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    December 2017
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augusti 2017
    Juli 2017
    Juni 2017
    Maj 2017
    April 2017
    Februari 2017
    Januari 2017
    December 2016
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augusti 2016
    Juli 2016
    April 2016
    Mars 2016
    Februari 2016
    Januari 2016
    December 2015
    November 2015
    Oktober 2015
    September 2015
    Juli 2015
    Juni 2015
    Maj 2015
    April 2015
    Mars 2015
    Februari 2015
    Januari 2015
    December 2014
    November 2014
    Oktober 2014

    RSS-flöde

    Letar du efter gamla blogginlägg från Oktober 2014 och bakåt i tiden hittar du vår förra blogg här!
Driven av Skapa din egen unika webbplats med anpassningsbara mallar.